Gura Portitei – Un Loc Aparte

7 10 2009

9

Da, acesta este un loc din frumoasa noastra tara.”Gura Portitei este un loc salbatic, locuit de lipoveni, si atestat documentar pe hartie  inca din 1710. Satul de vacanta Eden este primul sat de vacanta din Romania clasificat la categoria trei stele si dotat cu 160 de locuri de cazare. Intr-un secol de civilizatie, inceputul de lume apare drept o alternativa tentanta.” Asa incepe prezentarea minunatului loc numit Gura Portitei.

Copilarind in satul Jurilivca ,locul de unde se poate ajunge la Gura Portitei traversand apele lacului Golovita , m-am putut bucura de acest loc minunat inca de pe vremea cand nu existau toate facilizatile unei zone de turism si agrement. La Portita nu gaseai decat pescarii ce plecau in fiecare dimineata la pescuit in largul marii si cei „ai satului”. Eram multi.Veniti din toate partile tarii , la bunici, plecam cate o noapte , doua intr-o salbaticie mirifica, unica. Admiram marea in fiecare seara la un foc de tabara imens , ascultand melodii lipovenesti ce iti dadeau un chef nebun de dans, ascultam vaurile marii din cort in fiecare dimineata.

Jurilovca – locul primei iubiri, a primei carti de care m-am indragostit, a primilor prieteni adevarati, a maturizarii.Experiente unice, bucurii,  suparari. Nu exista nimic care sa imi umbreasca amintirile legate de Jurilovca. Mi-e dor de prietenii de atunci, de distractiile facute in „Gara de nord”  :)) , de discutiile interminabile purtate pe o banca in fata casei ….. M-am format ca om si m-am maturizat in cel mai frumos loc de pe Pamant alaturi de oameni minunati ce, acum, merg pe drumul lor in viata pastrand , totusi, amintirea copilariei – adolescentei.Imi place sa cred ca nimic nu a uitat si ca fiecare dintre noi am participat, macar un pic , la visele, zambetele, amintirile celuilalt.

Revenind la Gura Portitei pot spune ca , in ziua de azi, a ramas acelasi loc minunat, cu un peisaj superb, cu oameni de bun-simt, dar cu un plus de servicii. Hotel, casute chiar si loc special pentru corturi. Restaurantul iti ofera posibilitatea de a savura mancaruri specifice iar optiunile de agrement sunt vaste. Majoritatea celor ce lucreaza acolo sunt lipoveni si ,cu mana pe inima, va spun ca sunt niste oameni deosebiti, de o ospitalitate iesita din comun ceea ce o sa va faca vacanta foarte reusita.

Daca vrei sa te bucuri de o bucatica de paradis mergi la Gura Portitei . Nu se compara nici macar 5% cu litoralul romanesc.Nu fac reclama gratuita, nu imi da nimeni bani ca sa vorbesc frumos si nici nu sunt actionara acolo :)).Pur si simplu vorbesc din propria experienta.22


Acțiuni

Information

2 responses

18 10 2009
Sensis.ro

Gara de nord … parca a fost ieri si totusi nu ne mai regasim.

Marius

4 12 2009
kerberos1981

E o diferenta intre litoral si mare. Litoralul e de la Constanta la Vama Veche, iar marea e la Gura Portitei.

Lasă un comentariu